
KATSOMOT TÄYTEEN
Varmista lajisi maksimaalinen tavoittavuus
Palvelut liitoille, sarjoille, seuroille
⚶
Kasvustrategia
Katsomoissa on tilaa ja lajin tavoittavuus polkee paikoillaan. TV ja nettipalvelut vievät siirtävät yleisön kauemmas ja kumppanuuksia on yhä vaikeampi kasvattaa tai saada ylipäätään.
Kasvustrategian luominen on tärkeä hanke, jossa analysoidaan nykytilanne, kirkastetaan kohderyhmä ja erottuvuustekijät. Näiden pohjalta luodaan konkreettinen suunnitelma ja tavoite kasvulle.
☉
Mediastrategia
Miten lajin tavoittavuutta saadaan kasvatettua omaan maksimiin, jotta luodaan lajille kasvupohjaa ja pystytään tuomaan kumppaneille arvoa?
Mediastrategian rakentamisessa otetaan kantaa niin myytäviin mediaoikeuksiin, kuin niistä saatavaan hintaankin. Mutta myös pyritään löytämään paras mahdollinen yhdistelmä medioita, jotta asetetut tavoitteet täyttyvät.
⚍
Neuvottelukumppani
Iso osa strategian toteuttamista on sopimusneuvottelut. Niissä on tärkeä pystyä ymmärtämään eri osapuolten tarpeita ja tavoitteita.
Oli kyseessä sitten mediatalot, suomalaiset tai kansainväliset yhteistyökumppanit, niin meiltä löytyy kokemusta onnistuneista neuvottelustrategioista ja neuvotteluiden läpiviennistä.
Laaja kokemus urheilun parissa
Suomalaisessa urheilukentässä on vielä paljon korjattavaa ja kehitettävää, oli kyse sitten organisoitumisesta, kasvustrategiasta tai mediaoikeuksista. Mahdollisuuksia on paljon ja niiden tuominen konkretiaksi lähteekin perusasioita; nykytilan ymmärtämisestä, strategian luomisesta ja sen systemaattisesta toteuttamisesta.
JP:llä on laaja kokemus urheilun parissa. Hän on ollut kehittämässä suomalaista urheilua monesta eri kulmasta ja monella eri tasolla. Toimiminen Suomen suurimman taitoluisteluseuran puheenjohtajana on avannut seuramaailman raadollisuuden ja toisaalta kehitystarpeen, mediayhtiössä urheiluoikeuksista vastaavana johtajana työskentely taas avasi sitä potentiaalia, joka hyvin johdetulla urheilusarjalla on ja toisaalta alleviivasi niitä asioita, joita kannatta kehittää näkyvyyden maksimoimiseksi.
”Olen päässyt seuraamaan läheltä urheiluliittojen ja -sarjojen toimintaa, mediayhtiöiden tarpeita ja mahdollisuuksia, ja sponsorien tai kumppaniyritysten odotuksia ja tarpeita kumppanuudelle. Tämän kautta pystyn tuomaan kattavan näkemyksen siitä miten kasvu mahdollistetaan ja mihin tulee keskittyä.”

Tahoja, joiden kanssa olen työskennellyt
